Monday, August 10, 2009

2 radyo antenli HP MSM320-R arası bağlantı

Geçenlerde 2 adet HP MSM320-R arası bağlantı yapmaya çalışırken ürün belgesinde, cihazlar arası bağlantı için bir anten ile "802.11a" protokolunu, istemciler v.b. içinde diğer antende "802.11b/g" kullanmanın daha verimli olacağının belirtilmiş olduğunu gördüm. Fakat epey bir uğraştan sonra bunun aradaki mesafeden ya da dış etkilerden v.b. dolayı zor olacağına karar vererek, yine ürün belgesinde belirtilen "802.11a" mesafe desteğinin daha kısa olduğunu görünce, cihazlar arası bağlantı için de 802.11b/g karar verdim, etkilenme fazla olmaması içinde cihazlar arası bağlantı için "13. kanal" diger anten içinde "13. kanal" dışındaki kanallar seçerek sorunu giderdim.

Sözün özü "802.11a" mesafe desteğinin, "802.11b/g" den daha kısa olduğunu öğrenmiş oldum. Birilerinin işine yarayabilir diye düşünerek de buraya not alayım istedim. :-)

No comments: